Möller’s x Flåklypa – et samarbeid som får halefjøra til å rykke
Möller’s reklamekonsept «Tok du for mye Möller’s tran» er godt kjent og flere skuespillere og idrettsstjerner har frontet produktet. Nå er det ingen ringere en de folkekjære karakterene fra Flåklypa som pryder tranflaska. Reklamekampanje er produsert og animert av ingen ringere enn Qvisten Animasjon. Med humor i kjent Aukruststil får vi denne gangen se hvordan de edle dråper fra den grønne flaska får fart på en kupert tredemølle – satt sammen av selveste Reodor Felgen. Det er det normalt så forsiktige pinnsvinet Ludvig som noe motvillig må prøve konstruksjonen -en tredemølle, utstyrt med skogssimulator og staver. Solan legger som alltid på litt ekstra drivstoff og Ludvig får seg en overraskende opptur han sent vil glemme.
Både Möller’s og Aukrust gir assosiasjoner til noe helnorsk og tradisjonsbundet. Både dagligleder i Aukrsuststiftelsen, Benedikte Kjernsmo og Anne Valerie Solhaug, Marketing Manager for Omega-3 & VMS i Orkla Health opplevde en umiddelbar brandfit mellom de to merkevarene. Arbeidet med å digitalisere Solan, Ludvig og Reodor Felgen var allerede på plass. Med Qvistens solide håndtverk var karakterene nå helanimert i 3D og likere Kjell Aukrust sin egen strek enn noen gang. Kommersiell leder i Qvisten, Arnt Christian Scheele hadde derfor et godt utgangspunkt når han skulle settes sammen et reklame konsept, men her var ambisjonene høye. Egenarten ved de kjente karakterene skulle utnyttes med sensitivitet og respekt for opphavsmannen Kjell Aukrust samtidig som man skulle få frem fordelene ved en god dose tilskudd av D vitamin og Omega-3 fra en av Norges mest kjente kosttilskudd. Resultatet ble en 360 graders kampanje med eget design på flaskene, oppdatert markedsførings materiell i butikk, radio reklame, annonser på SoMe og print og en reklamefilm med stor sjarmfaktor. Konseptet ble rett og slett helstøpt og vi er sikre på at Reodor Felgen ville kalt det hele formidabelt.